2015/04/21

JOLAS HEURISTIKOA/EL JUEGO HEURÍSTICO

Jolas Heuristikoa, 0-3ko eskolan garatzen da. Talde txikian egiteko jolasa da eta haurren pentsamendua, hizkuntza, erlazio pertsonalak eta ekintzak estrukturatzen laguntzen du. 

 Bi fase ditu: lehendabizikoan, haurrek materiala aztertzen dute eta objektu batzuk besteekin konbinatzen dituzte. Bigarrenean aldiz, hezitzaileak gidaturik eta era antolatu batean, haurrek materiala jasotzen dute.  





Erabilera ludiko jakin bat ez duten objektuak erabiltzen dira, baina elkarren artean konbinatzeko errezak direnak: naturatik jasotakoak, etxean, dendetan e.a.-etan bilatutakoak, jokuarentzat espreski eginak edo erositakoak. 











Honekin batera poltsa batzuk beharko ditugu. Poltsek bi funtzio nagusi izango dituzte: jolas materialak txukun gordeta izateko eta jokuak irauten duen bitartean, materialak jaso ahal izateko.


Sesio baten garapena: sesio bakoitzaren hasieran, irakasleak jokua garatuko den gela prestatuko du. Hezitzaileak zer behatu behar duen jakin beharra du, horregatik puntu edo pauta batzuk kontutan izan behar ditu:
 - kontzentraziorako kapazitatea, 
- jolasean parte hartzen duen, 
- materialak nahasten dituen edota aspertzen den, 
- jasotzeko garaian parte hartzen duen , 
- iniziatiba duen, 
- jolaserako giro lasaia eta isilezkoa mantentzen duen, 
- beste haurren presentzia onartu eta errespetatzen duen.


EL JUEGO HEURÍSTICO ES UNA ACTIVIDAD DE JUEGO QUE SE LLEVA A CABO EN LA EDAD DE 0-3 AÑOS.  SE REALIZA EN  PEQUEÑO GRUPO (6-8 NIÑ@S) Y AYUDA A ESTRUCTURAR EL PENSAMIENTO, LENGUAJE Y LAS RELACIONES CON LOS DEMÁS.

TIENE DOS FASES: EN LA PRIMERA LOS NIÑOS COMBINAN Y EXPLORAN LIBREMENTE LOS DIFERENTES MATERIALES
LA SEGUNDA FASE ES LA DE RECOGIDA. LOS NIÑOS RECOGEN EL MATERIAL Y LO VAN CLASIFICANDO CON LA AYUDA DE LA ANDEREÑO, GUARDANDO EL MATERIA DENTRO DE SU BOLSA CORRESPONDIENTE.

EL MATERIAL A UTILIZAR SERÁ DE USO COTIDIANO (NO LÚDICO) Y FÁCIL DE CONSEGUIR ( EN LA NATURALEZA, EN CASA, EN LA TIENDA, CON AYUDA DE PÀDRES Y MADRES,...) 



ADEMÁS HARÍAN FALTA UNAS BOLSAS PARA PODER RECOGER Y ORDENAR EL MATERIAL DESPUÉS DEL JUGAR .










ANTES DE COMENZAR LA SESIÓN LA ANDEREÑO PREPARARÁ EL AULA Y LOS MATERIALES. ADEMÁS TENDRÁ EN CUENTA CIERTOS PUNTOS Y PAUTAS A OBSERVAR  DURANTE EL JUEGO:

  • CONCENTRA LA ATENCIÓN DURANTE LA ACTIVIDAD.
  • PARTICIPA O NO EN EL JUEGO,
  • MEZCLA LOS MATERIALES.
  • SE ABURRE O NO,
  • PARTICIPA A LA HORA DE RECOGER,
  • TOMA INICIATIVA,
  • MANTENER UNA ATMÓSFERA EN CALMA,
  • ACEPTA Y RESPETA A SUS COMPAÑEROS.
GUK ERE GELAN JOLAS HAU EGIN DUGU. UME BATZUK HARTU DUTE PARTE ETA IZUGARRI ONDO PASATU DUTE. BESTE BATZUK, ORDEA, BEGIRA GERATU DIRA, JOLASTU BARIK. IKUSI NAHI AL DUZUE BIDEOA?

EN LA GELA TAMBIÉN HEMOS LLEVADO A CABO ESTE EXPERIMENTO OBSERVANDO REACCIONES MUY DIVERSAS. HA HABIDO NIÑ@S QUE SE LO HAN PASADO MUY BIEN Y OTROS QUE SE HAN QUEDADO MIRANDO, OBSERVANDO COMO JUEGAN LOS DEMÁS, PERO SIN PARTICIPAR. ¿QUERÉIS VER EL VIDEO?

1 comentario:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...