2020/01/30

JOLAS HEURISTIKOA 2 URTEKO GELETAN

ZER DA?
Jolas heuristikoa 1 eta 2 urteko haurrei zuzenduta dago. Jolasteaz gain, ikertu eta objetu ezberdinak konbinatzen dituzte imaginazioa, kontzentrazioa eta ahalmen sortzailea landuz, momentu oron erritmoa eta haurren beharrak errespetatzen direlarik.





Jolas heuristikoan, haurrak zentzumenen bidez objetuen esplorazio eta erabilerarekin, ezaugarrietaz jabetzen dira.


Ikertuz,  beraien ikastaldiaz jabetzen dira. Bete eta hustu, estali eta tapa kendu, ireki eta itxi, pilatu… honekin gaitasun kognitiboak (erlazionatu, ulertu, ezagutu,…), pertzepzioak (ukimena, entzumena, ikusmena,…), afektiboak (baloratu, maitatu, gozatu…) eta sozialak (partekatu, elkarlana…) garatzen dira.




Jolas heuristikoak gutxi gora behera irauten du 40 minutu, saoiaren erdia esploratzeko eta beste erdia jasotzeko erabiltzen da.









JOKU HEURISTIKOAREN ATALAK
Saio bakoitza hiru ataletan banatzen da:
1.Prestakuntza
Atal honetan material guztia gelan prestatzen da. Gela horretan,  jolasteko ahalik eta gauza gutzien egon behar da. Lau-bost mota ezberdinetako materialak aukeratzen dira eta bakoitzarentzako ontzi ezberdinak aukeratuko ditugu edukiontzi bezala. Materialak gelako hiru leku desberdinetan utziko ditugu , ezaugarrien arabera multzoak osatzen ditugularik.








2.Ikerketa
Haurrak gelara iristean jokuarekin hasiko dira, ikertuz eta aurkitzen dituzten material ezberdinak nahastuz. Primeran pasatzen dute gauzak pilatzen, egokitzen, betetzen, ateratzen…












3.Bilketa
Haurrek andereñoaren laguntzarekin materialak jaso eta ontzi ezberdinetan sailkatuko dituzte.



ANDEREÑOAREN JARRERA
Andereñoak behar den guztia prestatu eta jokua nola garatzen den begiratuko du. Soilik, liskarrak ekiditeko, parte hartzera animatzeko eta bukaeran dena jasotzeko parte hartuko du.
MATERIAL MOTAK
Erabilitako materiala naturala eta egunerokoa izan behar da, jostailuak ez ditugu erabiliko. Gurasoek  objetuak ekarriz parte hartu dezakete, orduan jardueraren partaide izango direlarik.
Material zerrenda:
Objetu naturalak: koko oskolak, sagarrak, harriak, gaztainak eta intxaur handiak…
Zurezko objetuak: arropako pintzak, botoi handiak, kutxa txikiak, errezel eraztunak,…
Metalezko objetuak: estalkiak, giltzak, latak, tarta moldeak, flanak egiteko ontziak,…
Papelezko edo kartoizko objetuak: kartoizko tutuak, komuneko paperaren kartoiak, kartoizko kutxak,…
Joku heurisitikoa ez da eskolan bakarrik egin dezakegun jokua, etxean ere egin dezakezue.
ANIMATU!!!

 ¿QUÉ ES EL JUEGO HEURÍSTICO?
El juego heurístico es una actividad donde los niños de 1 a 2 años además de jugar, exploran y combinan objetos desarrollando la imaginación, la concentración y la creatividad, respetando el ritmo y las necesidades de cada niño.
Los niños en el juego heurístico, a través de los sentidos, descubren las características de los objetos que exploran y manipulan realizando así nuevos aprendizajes.
Investigan y descubren siendo los protagonistas de sus aprendizajes,  les encanta jugar a llenar y vaciar, tapar y destapar, abrir y cerrar, apilar… con ello aumentan sus capacidades cognitivas (relacionar, comprender, conocer…), perceptivas (tacto, oído, visión…), afectivas (valorar, querer, disfrutar…) y sociales (compartir, colaborar…).
La duración del juego heurístico suele ser de aproximadamente  unos 40 minutos, de los cuales la mitad del tiempo se utiliza para la exploración y la otra mitad para la recogida.
FASES DEL JUEGO HEURISTICO
La sesión del  juego heurístico se divide en tres partes:
  1. Preparación
En esta fase se prepara todo el material necesario en un aula en la que haya los menos elementos de juego posibles. Se seleccionan materiales de tres tipos diferentes  y se eligen los recipientes que se utilizaran como contenedores. Los materiales se colocaran en tres lugares distintos del aula quedando agrupados según sus cualidades.
  1. Exploración
Cuando llegan al aula los niños comienzan con el juego explorando y combinando los diferentes materiales que encuentran. Disfrutan mucho apilando, encajando, llenando, sacando….
  1. Recogida
Los niños con la ayuda de la educadora recogerán y clasificaran los materiales guardándolos en sus correspondientes sacos o bolsas.
EL PAPEL DE LA EDUCADORA
El papel de la educadora será el de preparar todo lo necesario y observar cómo se desarrolla el juego, interviniendo exclusivamente para evitar peleas, animar a que participen y en el momento de la recogida.
TIPOS DE MATERIALES
El material que se utiliza debe ser natural y de uso cotidiano, evitando utilizar juguetes. Se puede pedir a los padres que aporten objetos, de esta manera se implican en la actividad.
Lista de materiales:
  • Objetos naturales: cascaras de coco, manzanas, piedras, castañas y nueces grandes….
  • Objetos de madera: pinzas de la ropa, botones grandes, cajas pequeñas, anillas de cortina…
  • Objetos metálicos: tapaderas, llaves, latas, moldes de pasteles, flaneras…
  • Objetos de papel o cartón: tubos de cartón, rollos de papel higiénico, cajitas de cartón… 
El juego heurístico es una actividad, que no sólo se puede realizar en la escuela infantil,  sino que podéis disfrutarla con vuestros hijos en casa.
¡Animaros!



ARGAZKI GEHIAGO IKUSTEKO SAKATU HEMEN:
PODÉIS VER MÁS FOTOS EN EL SIGUIENTE ENLACE:


No hay comentarios:

Publicar un comentario

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...